Jak przetrwać pandemię w branży gastronomicznej?

Jak przetrwać pandemię w branży gastronomicznej

 

Zamknięcie lokali gastronomicznych to wielki cios dla restauratorów i całej branży gastro. Zyski spadły, a trzeba dalej funkcjonować. Zamiast narzekać, raczej postaraj się dostosować do obecnej sytuacji. Na rynku przetrwają najbardziej kreatywni, zdeterminowani i odważni, ci, którzy podejmą nowe działania. Pandemia jest trudną próbą, z której możesz jednak wyjść zwycięsko i z nowymi umiejętnościami.

Dostawy online

Dostawy są dziś codziennością, w ten sposób obecnie funkcjonują restauracje. Wdrożenie procedury nie jest trudne, wystarczy zorientować się jakie aplikacje są do dyspozycji i być na bieżąco z nowinkami, które wyrastają jak grzyby po deszczu. Do prowadzenia działalności opartej o dostawy potrzebna jest kuchnia, sprawny zespół oraz umowa z właścicielem aplikacji, za której pośrednictwem będą dostarczane dania.

Wysoka jakość usług

W systemie stacjonarnym ważna była czystość lokalu, profesjonalizm pracowników i oczywiście smakowite dania podane w atrakcyjny sposób. W momencie, gdy wszystko jest „na wynos”, trzeba dołożyć wszelkich starań, by potrawa została prawidłowo zapakowana. Nawet pyszne danie, które się zgniecie albo straci swoją formę, nie będzie zaakceptowane przez klienta. Część składników należy spakować oddzielnie do tzw. „samodzielnego montażu” na miejscu, aby jak najlepiej prezentowały się po otwarciu. Warto zainwestować w wysokiej jakości zgrzewarki tacek. Dzięki nim produkty zachowają świeżość i formę, można je bezpiecznie przewozić. Niewielkie zgrzewarki nie zajmują wiele miejsca. By zgrzać tackę, należy ustawić program i temperaturę oraz docisnąć płytę zgrzewającą do powierzchni tacki. Polecamy zwłaszcza zgrzewarkę ręczną do tacek B192 STRONG z teflonową płytą oraz Ręczną zgrzewarkę tacek CAS- traysealer CDS-01.

Zapewnij maksymalne bezpieczeństwo

Zadbaj o zachowanie najwyższych standardów higieny i bezpieczeństwa w swojej firmie. Od swoich pracowników bezwzględnie wymagaj ścisłego postępowania według instrukcji na każdym etapie obsługi klienta — od produkcji po wydanie pakunku kurierowi. Warto zdecydować się na ekologiczne opakowania i sztućce. Trzeba powiedzieć o tym klientom, na pewno to docenią.

Programy lojalnościowe

W walce o klienta stosuj promocje i programy lojalnościowe, które nagradzają stałych klientów. Wielu ludzi chętnie będzie wiernie zamawiać z jednej restauracji, jeśli dostrzegą oczywiste bonusy.

Komunikacja z klientami

Są restauratorzy, którzy znali swoich klientów jedynie z kontaktów osobistych. Dziś wszystko się zmieniło, a życie towarzyskie i biznesowe przeniosło się do Internetu. Strona internetowa, Facebook oraz Instagram to podstawowe formy kontaktu i dzielenia się informacjami. Trzeba zdobyć wiedzę jak prowadzić Fan Page na Facebooku czy Instagrama. To na Facebooku możesz utrzymywać kontakty ze stałymi klientami i zdobywać nowych odbiorców. Należy codziennie umieszczać wartościowe treści dla klientów, pokazywać zdjęcia potraw, podawać interesujące przepisy kulinarne, wchodzić w dialog z klientem. W dobie pandemii ludzie są spragnieni wszelkich optymistycznych tekstów, szukają wsparcia i porady. Dając im otuchę poprzez sympatyczne i ciekawe posty, budujesz relacje z odbiorcami, którzy w następnym etapie chętnie skorzystają z Twojej oferty. Jeśli cierpliwie będziesz dodawać posty, wkrótce zbudujesz sobie społeczność, której możesz proponować swoje usługi.

Bądź na bieżąco

Aktywność to podstawa, warto zatem śledzić wszelkie narzędzia pomocy, które są uruchamiane przez państwo. Wiele instytucji i stowarzyszeń oferuje specjalne programy pomocy, tanie pożyczki, dopłaty czy bezpłatne kursy szkoleniowe dla przedsiębiorców. Odbywa się też wiele konferencji biznesowych on-line (niektóre są bezpłatne), w czasie których możesz się wielu rzeczy nauczyć i znaleźć rozwiązanie swoich problemów. Ograniczenie kontaktów bezpośrednich nie musi oznaczać ograniczenia komunikacji w ogóle. Nawiązuj nowe relacje on-line, kontaktuj się z przedsiębiorcami, rozmawiaj i wymieniaj się spostrzeżeniami. W ten sposób czas pandemii pozwoli Ci rozwinąć nowe umiejętności, w których najważniejszą jest budowanie relacji z kontrahentami i klientami on-line.

Jak przetrwać pandemię w gastronomii

2021-01-07

Copyright 2015 LODO. Wszelkie prawa zastrzeżone

Czas generowania: 0.004 sek

Projekt: www.8k.com.pl

Wykonanie: www.kotnis.pl